Szkoła Podstawowa i Gimnazjum w Tuchorzy
Wydarzenia
Morskie opowieści ze Świnoujścia i Międzyzdrojów PDF Drukuj Email
29.06.2017.

W dniach 13-14 czerwca 2017 r. klasy czwarte wraz z wychowawcami wyruszyły na wycieczkę do Świnoujścia i Międzyzdrojów. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Bałtyckiego Parku Miniatur, gdzie mogliśmy podziwiać najciekawsze zabytki państw leżących nad Morzem Bałtyckim. Kolejną atrakcją był Rezerwat Żubrów. Od przewodnika dowiedzieliśmy się wiele ciekawych rzeczy na temat tych zwierząt. Widok naszego morza ze Wzgórza Gosań był imponujący, szczególnie przy silnie wiejącym wietrze. W naszym programie wycieczki nie mogło zabraknąć spaceru Aleją Gwiazd oraz wizyty w Muzeum Figur Woskowych. Spacer po molo, szum morza – czego chcieć więcej? Plażing i leżing :) Po południu wyszło słońce, zrobiło się ciepło i mogliśmy pobawić się na plaży, a nawet zamoczyć nogi. Później pyszna kolacja i odpoczynek.

Zmieniony ( 29.06.2017. )

Na ludowo PDF Drukuj Email
29.06.2017.

Cały dorobek kulturowy ludzkości tworzony jest przez tradycję społeczności lokalnych. Każdy region ma swoją własną tradycję opartą o folklor i wartości preferowane przez jego mieszkańców. Rozwój kultury i jej przekazywanie z pokolenia na pokolenie byłby niemożliwy bez tradycji. Tradycja jest naturalną potrzebą życia, która pozwala przetrwać narodom. Zachowując tożsamość kształtuje kulturę regionów i całego kraju. Gmina Siedlec należy do Regionu Kozła. Jednym z przykładów pielęgnowania tradycji lokalnej społeczności jest zespół "Wesele Przyprostyńskie".

Sprzątanie świata PDF Drukuj Email
21.06.2017.

Dnia 20 czerwca 2017 r. jak co roku zorganizowaliśmy sprzątanie świata. Wszystkie klasy brały w nim udział. Każdy miał wyznaczony teren, który miał uporządkować. Oprócz naszej pięknej wsi posprzątaliśmy wszystkie drogi z niej wychodzące, jezioro w Boruji i Brajec. Nie zapomnieliśmy oczywiście o jednym z ważniejszych miejsc w Tuchorzy – pomnik pomordowanych w czasie II wojny światowej. Wróciliśmy zmęczeni, ale z satysfakcją, że nasza okolica jest piękniejsza.

Dzień projektów PDF Drukuj Email
21.06.2017.

Dnia 19 czerwca 2017 r. klasy pierwsze i drugie gimnazjum zaliczały projekty edukacyjne. Prezentowane tematy były różnorodne tak jak zainteresowania uczniów. Mogliśmy zapoznać się z religiami świata, poznać kuchnie i zwyczaje kulinarne różnych narodów. Uczniowie przedstawili nam jak bawiono się kiedyś, a jak dziś. Uświadomili jak papierosy wpływają na nasze zdrowie. Poznaliśmy zabytki z naszego regionu, które znajdują się w najbliższej naszej okolicy, a jednak nie wszystkie znamy. Uświadomiono nam jak ważny jest sport w naszym życiu.

Prezentacje to dobry sposób na przekazanie wiedzy, ale i też uczyły nas wspólnego działania. Przez cały dzień poznaliśmy wiele ciekawostek, a przy tym dobrze się bawiliśmy.

Czytaj całość…

««  start « poprz. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 nast.  » koniec »»