Szkoła Podstawowa w Tuchorzy
goP.I.P. Webdesign auf Usedom
Strona główna arrow Pedagog szkolny
19.07.2018.
Pedagog szkolny PDF Drukuj Email
Wpisał: Administrator   
27.10.2007.

Pedagog szkolny - Agnieszka Drzewiecka

„Być człowiekiem znaczy posiadać kryształową moralność, nieograniczoną tolerancyjność, do pasji posuniętą pracowitość, dążyć do ciągłego uzupełniania swego wykształcenia, pomagać innym...”

Janusz Korczak

Plan pracy

  • Poniedziałek: 810-855, 1000-1200, 1400-1535;
  • Wtorek: 1100-1200, 1450-1535;
  • Środa: 810-900, 1005-1050;
  • Czwartek: 900-1200, 1400-1445;
  • Piątek: 810-1200.

Pozostałe godziny jestem na terenie szkoły, więc również można mnie znaleźć. Zapraszam ;-)


Zwróć się do pedagoga szkolnego gdy:

  • czujesz, że nikt Cię nie rozumie, nie masz przyjaciela
  • źle czujesz się w klasie
  • masz kłopoty z nauką
  • jesteś ofiarą lub świadkiem przemocy
  • nie potrafisz porozumieć się z nauczycielami
  • masz problemy rodzinne
  • chcesz podzielić się swoją radością, sukcesem
  • masz ciekawe pomysły, z którymi chcesz podzielić się z innymi
  • chciałbyś pomóc innym
  • przyjdź z każdą sprawą, z którą nie poradzisz sobie sam

Nie ma takiego problemu, którego nie da się rozwiązać, niektóre z nich wymagają jedynie więcej czasu...

Zakres pracy pedagoga to:

  • profilaktyka wychowawcza
  • praca korekcyjno- kompensacyjna z uczniami
  • indywidualna opieka pedagogiczno- psychologiczna
  • poradnictwo zawodowe
  • określanie form i sposób ów udzielania pomocy uczniom
  • prowadzenie dokumentacji, tj. dziennika pedagoga, teczek indywidualnych uczniów
  • doskonalenie swoich kwalifikacji
  • udzielanie uczniom pomocy w eliminowaniu napięć
  • rozpoznawanie warunków życia i nauki uczniów

Zadanie pedagoga szkolnego


Program profilaktyczny realizowany w roku szkolnym 2017/2018

Program profilaktyczny realizowany w tym roku szkolnym to „Wiem, nie biorę ! Jestem bezpieczny”.. Celem programu jest wzrost świadomości społecznej na temat wpływu narkotyków i nowych substancji psychoaktywnych na funkcjonowanie organizmu ludzkiego. Środowisko szkolne i rodzinne odgrywa istotną rolę w kształtowaniu prawidłowych postaw i zachowań prozdrowotnych wzajemnie się uzupełniając. Wobec niekorzystnych i niebezpiecznych dla życia i zdrowia zjawisk, zachodzących w społeczeństwie wynikających z używania nowych substancji psychoaktywnych, podejmowanie wspólnych działań jest szczególnie cenne i pożądane.

Uczestnikami programu są klasy V, VI i VII.


Realizacja zadań odbywa się poprzez:

  • rozmowy indywidualne
  • diagnozowanie
  • analizowanie
  • prowadzenie tematycznych godzin wychowawczych
  • współpracę z:
  • PPP w Wolsztynie
  • OPS-em
  • policją
  • pielęgniarka szkolną
  • wychowawcami klas
  • Mobilnym Centrum Zawodowym

Informacja dla rodziców:

Rodziców zapraszam szczególnie w piątek, istnieje także możliwość umówienia się w godzinach popołudniowych po wcześniejszym uzgodnieniu terminu.

Co warto przeczytać:

  • „Zrozumieć dziecko”- Justyna Dąbrowska
  • „Życie i miłość” – Wanda Papis
  • „Oni już dorastają” – Geneviev Hone, Julien Mercure
  • „Psychologia domowa” – Maria Braun - Gałkowska

INFORMACJE DOTYCZĄCE PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ

Jeżeli zauważyli Państwo jakiekolwiek problemy w zachowaniu się Waszego dziecka lub zauważyli Państwo trudności w uczeniu się w takiej sytuacji można skontaktować się z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Wolsztynie, ul. 5-go Stycznia 5, (budynek Starostwa "B" - parter), tel./fax +48 68 384 20 82, Ten adres e-mail jest ukrywany przed spamerami, włącz obsługę JavaScript w przeglądarce, by go zobaczyć

 

Poradnia w swoich działaniach obejmuje:

  1. Badania diagnostyczne dzieci i młodzieży (trudności w nauce, problemy wychowawcze, wady wymowy, mowy).
  2. Terapię (psychologiczną, rodzinną, pedagogiczną, logopedyczną, Biofeedbach).
  3. Porady dla uczniów, rodziców.
  4. Szkolenia dla rodziców.
  5. Prowadzenie wczesnego wspomagania rozwoju.

Kiedy nasze dziecko nie chce odrabiać lekcji – dla rodziców klas I i nie tylko ;-)

Instrukcja odrabiania lekcji:

  • Wyznaczcie godzinę na odrabianie lekcji lub sygnał, kiedy rozpoczynacie.
  • Moment/czas na odrabianie lekcji musi być jak najwcześniej jak to jest możliwe po szkole. Przyjemności, zabawa – dopiero po lekcjach
  • To rodzic musi pamiętać, że zbliża się godzina – przypominaj o tym dziecku.
  • Kiedy dziecku trudno jest dotrzymać umówionej godziny wyznaczcie nagrodę i konsekwencję za niedotrzymanie umowy.
  • Postarajcie się, aby w miejscu, gdzie dziecko odrabia lekcje było jak najmniej rzeczy, które mogą je rozpraszać.
  • Wspólnie ustalcie co jest zadane i jaka kolejność.
  • ZAWSZE zaczynajcie od czegoś łatwego – na początku potrzebujemy sukcesu !!!
  • Pracujemy etapami – do momentu, gdy dziecko potrafi się skoncentrować. Kiedy przestaje pracować, robimy przerwę.
  • ZAWSZE pochwalmy dziecko za trud włożony w pracę.
  • Na koniec pakujemy rzeczy na kolejny dzień

10 przykazań wychowania dziecka:

  1. Okaż swojemu dziecku trwałą, nieustająca miłość i opiekę.
  2. Poświęć czas swojemu dziecku, okazując zrozumienie.
  3. Umożliwiaj mu zdobywanie nowych doświadczeń
  4. Zachęcaj dziecko do zabawy w każdej formie- samemu, z innymi, do badania świata, naśladowania, eksperymentowania, budowania, kreatywnego tworzenia.
  5. Chwal częściej i rośniej wysiłki swojego dziecka.
  6. Powierzaj mu stale rosnącą odpowiedzialność.
  7. Pamiętaj, że każde dziecko jest wyjątkowe, jedyne i niepowtarzalne.
  8. Swoją dezaprobatę i niezadowolenia pokazuj w taki sposób, który nie będzie oznaczał dla wieku, osobowości i rozumienia dziecka zbyt wygórowanych wymagań.
  9. Nigdy nie używaj gro?by pozbawienia dziecka Twojej miłości.
  10. Nie oczekuj wdzięczności. Twoje dziecko nie prosiło się, żeby przyjść na świat – to była Twoja decyzja.
Mia Kellmer Pingle

Zbyt wiele czasu w Internecie – wskazówki dla rodziców:

  • niech domowy komputer stoi we wspólnym pomieszczeniu
  • interesujcie się tym, co robi Wasze dziecko w sieci, i rozmawiajcie z nim o tym
  • nie bójcie się przyznać do niewiedzy
  • uświadomcie dziecku, aby nie podawało danych osobom obcym, nie opowiadało
  • o rodzinie, nie wysyłało zdjęć
  • powiedzcie, że nie wolno mu umawiać się z osobami poznanymi w sieci bez Waszej wiedzy
  • nie krytykujcie, nie obwiniajcie, jeśli coś się stanie
  • jeśli coś budzi Wasze wątpliwości, poradźcie się specjalisty
  • rozmawiajcie, rozmawiajcie i jeszcze raz rozmawiajcie z Waszym dzieckiem
 Bibliografia: materiały z  artykułu Katarzyny Anny Klim "Uczennica zagrożona uzależnieniem od Internetu” Trudne sytuacje w gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej


10 porad dla rodziców dotyczących bezpiecznego korzystania z Internetu:

  • 1) Odkrywajcie Internet razem z dzieckiem – spróbujcie znaleźć strony, które mogą zainteresować Wasze dziecko, zróbcie listę przyjaznych stron, pomocny może być serwis edukacyjny www.sieciaki.pl.
  • 2) Naucz swoje dziecko podstawowych zasad bezpieczeństwa w Internecie :
    • niebezpieczeństwo związane z nawiązywaniem nowych znajomości – o każdej nowo poznanej osobie musicie wiedzieć
    • uczulcie swoje dziecko, że nie można ufać osobom poznanym w Sieci, ani bezgranicznie wierzyć w to co mówią
    • rozmawiajcie o zagrożeniach
  • 3) Rozmawiajcie z dziećmi o ryzyku umawiania się na spotkania z osobami poznanymi w Sieci :
    • dzieci muszą mieć świadomość, że mogą spotykać się z nieznajomymi wyłącznie w towarzystwie dorosłych – rodziców
  • 4) Naucz swoje dziecko ostrożności przy podawaniu prywatnych danych – NIE ROBIMY TEGO
  • 5) Naucz dziecko krytycznego podejścia do informacji przeczytanych w Sieci – nie wszystkie informacje są wiarygodne
  • 6) Bądź wyrozumiały:
    • dziecko musi wiedzieć, że zawsze !!!!! kiedy poczuje się niezręcznie, zawstydzi się, przestraszy jakiejś treści może z tym do Was – rodziców przyjść
  • 7)Wszystkie nielegalne i szkodliwe treści zgłaszaj:
    • na policji
    • na stronie www.dyzurnet.pl
  • 8) Zapoznaj dziecko z NETYKIETĄ – czyli kodeksem dobrego zachowania w Internecie ( zasady NETYKIETY znajdziecie na stronie www.sieciaki.pl
  • 9) Poznaj sposoby korzystania z Internetu przez Twoje dziecko.
  • 10) Ustalcie wspólne zasady korzystania z Internetu :
    • czas spędzony przed ekranem musi być z góry ustalony
    • strony, z których dziecko może korzystać również muszą być wspólnie ustalone, resztę można zablokować

    Przydatne linki:
    • www.kidprotect.pl
    • www.bezpiecznyinternet.org
    • www.sieciaki.pl
    • www.chrondziecko.pl

    Źródło: www.sieciaki.pl


    Dobre, sprawdzone rady  dla uczniów:

    1. Zawsze mów prawdę.
    2. Powierzone obowiązki przez rodziców staraj się wypełniać.
    3. Jeżeli cos obiecałeś rodzicom dotrzymuj danego słowa.
    4. Panuj nad złością – staraj się zachowywać spokój.
    5. Rozmawiaj z rodzicami.
    6. Nie rezygnuj po pierwszym niepowodzeniu.
    7. Kiedy dzieje Ci się krzywda mów o tym dorosłym.
    8. Kiedy ktoś wyrządził krzywdę Tobie – staraj się wybaczyć
    9. Miej zdrowe poczucie humoru- żartuj także z siebie
    10. Nie oceniaj po pozorach.

    Co to jest dysleksja (pdf)


Zmieniony ( 26.01.2018. )
 
template by gopip.de and grafik by 2bdesign.de