Szkoła Podstawowa i Gimnazjum w Tuchorzy
Morskie opowieści ze Świnoujścia i Międzyzdrojów PDF Drukuj Email
Wpisał: Administrator
29.06.2017.

W dniach 13-14 czerwca 2017 r. klasy czwarte wraz z wychowawcami wyruszyły na wycieczkę do Świnoujścia i Międzyzdrojów. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Bałtyckiego Parku Miniatur, gdzie mogliśmy podziwiać najciekawsze zabytki państw leżących nad Morzem Bałtyckim. Kolejną atrakcją był Rezerwat Żubrów. Od przewodnika dowiedzieliśmy się wiele ciekawych rzeczy na temat tych zwierząt. Widok naszego morza ze Wzgórza Gosań był imponujący, szczególnie przy silnie wiejącym wietrze. W naszym programie wycieczki nie mogło zabraknąć spaceru Aleją Gwiazd oraz wizyty w Muzeum Figur Woskowych. Spacer po molo, szum morza – czego chcieć więcej? Plażing i leżing :) Po południu wyszło słońce, zrobiło się ciepło i mogliśmy pobawić się na plaży, a nawet zamoczyć nogi. Później pyszna kolacja i odpoczynek.

Następnego dnia też nie zabrakło atrakcji. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Bunkra V3, gdzie właściciel tego miejsca z ogromną pasją opowiedział nam o wyrzutniach rakiet z czasów II wojny światowej. Weszliśmy też na punkt widokowy w Zielonce i podziwialiśmy turkusowy kolor jeziorka w Wapnicy. W Świnoujściu weszliśmy na najwyższą latarnię morską na Pomorzu Zachodnim. Kolejną atrakcją była wizyta w Forcie Gerharda. Przeszliśmy tam mini szkolenie, musztrę żołnierza pruskiego. Było wiele śmiechu i zabawy, która na długo zostanie w naszej pamięci. Oczywiście nie mogło zabraknąć przeprawy promem i spaceru w Świnoujściu.

Zmieniony ( 29.06.2017. )